Vyučující
|
-
Vilímek Zdeněk, Mgr.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Smolíková Monika, Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frkventanty seznamuje s možnosstmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Speciálněpedagogické intervence 2 je seznámit frekventanty se základními principy a technikami přístupu v praxi speciálněpedagogické intervence (psychopedické, etopedické a somatopedické). Součástí výuky je i problematika komunikace s dítětem, se školou, s pedagogem, s asistentem a s rodinou (s důrazem na školní a předškolní věk dítěte).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
& Müller, O. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada.
|