Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikovaná diagnostika co oblasti spec. pedagogiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Speciálněpedagogická intervence v náročných a specifických situacích je naučit frekventanty řešit krizové situace, se kterými se mohou v rámci své praxe setkat. Intervence může probíhat po telefonu nebo v přímém kontaktu. Cílem intervence je ohraničení akutního krizového stavu, zeslabení intenzity krize a zklidnění. Z dlouhodobé perspektivy je funkční obnovení psychického stavu na úroveň před započetím krizového stavu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. (1990). Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc : VUP.
-
LESNÝ, I. (1984). Klinické vyšetřovací metody v dětské neurologii. Praha: Avicenum.
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
|