Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikovaná diagnostika co oblasti spec. pedagogiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit účastníky s novou filosofií posuzování speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu aktuálních změn v české legislativě. Záměrem předmětu je vysvětlit účastníkům změny v pojetí ?naplňování? vzdělávacích potřeb dětí, žáků a studentů (dále jen žáků) se zdravotním postižením, přehled normativních, organizačních a metodických norem, které zavádění podpůrných opatření v českém školství zajišťují. Vzdělávacím cílem je zajistit zvýšení vědomostí a znalostí účastníků o novém prvku speciálněpedagogické podpory žáků u nás a naučit je rozpoznat úkoly, které z nového modelu podpory vyplývají pro školy, školská poradenská zařízení a pedagogické pracovníky škol. Samostatná část bude věnována pojetí vertikálního posuzování míry SVP (pět stupňů podpůrných opatření). Účastníci budou seznámeni a na příkladech z praxe poučeni, jak realizovat možná podpůrná opatření u žáků se zdravotním postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. (1990). Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc : VUP.
-
LESNÝ, I. (1984). Klinické vyšetřovací metody v dětské neurologii. Praha: Avicenum.
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
|