Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Grohmann Ivana, Mgr. Bc. DiS., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. systém školských poradenských zařízení, ostatní poradenská zařízení (neškolská), typy SPC dle zaměření primární péče 2. vyhláška č.72/2005 v platném znění 3. školský zákon 561/2005Sb. v platném znění a novela školského zákona č.82/20015Sb. paragrafy související se vzděláváním žáka se speciálními vzdělávacími potřebami 4. základní dokumentace ŠPZ (informovaný souhlas, zpráva, doporučení ke vzdělávání) 5. individuální vzdělávací plán a jeho souvztažnost k ŠVP školy 6. intervence v poradenství směrem k žákovi 7. spolupráce se školou, zákonným zástupcem 8. diagnostické schéma pro žáky se sociálním znevýhodněním
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Speciálněpedagogické poradenství 2 je navázat na problematiku řešenou v rámci předmětu Speciálněpedagogické poradenství 1 a seznámit frekventanty již s konkrétními službami a opatřeními poskytovanými poradenskými institucemi a zařízeními. Obsahem předmětu bude seznámení s těmi ustanoveními školského zákona a prováděcích vyhlášek upravujících práci poradenského pracovníka, seznámení se základní dokumentací provázející poradenskou činnost. Zvláštní důraz bude kladen na podpůrná opatření jako na novou kategorii ve vzdělávání žáků se SVP a na roli poradenského pracovníka v identifikaci tzv. sociálního znevýhodnění.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
zpracování seminární práce na téma zadané vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
1. VYHLÁŠKA Č. 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v platném znění. ? příloha č.1 standardní činnosti..
-
2. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
-
3. Zákon č.82/2015Sb. Zákon, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony.
-
BARVÍKOVÁ, Jana. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
ČADOVÁ, Eva. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
FELCMANOVÁ, Lenka a Martina HABROVÁ. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky spotřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění: dílčí čás. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
JANKOVÁ, Jana. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
MICHALÍK, Jan, Pavlína BASLEROVÁ a Lenka FELCMANOVÁ. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VALENTA, Milan. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VRBOVÁ, Renáta. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
ŽAMPACHOVÁ, Zuzana a Věra ČADILOVÁ. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
|