Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zdravotní stav našich dětí, trendy pozitivní a negativní, úloha společnosti, zdravotnictví a školství na zlepšení stavu. Cílem předmětu je rozvinout znalosti v oblasti epidemiologie a získat přehled (spolu s klinickými příznaky) o nejčastějších onemocněních dětí předškolního věku. Dále se seznámit se zásadami spolupráce učitele s lékařem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět Pediatrie navazuje a vychází ze znalostí získaných v rámci předmětu Somatopatologie a ze znalosti anatomie a fyziologie člověka. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základními poznatky z oblasti anamnestických postupů a fyzikálních vyšetření, s průběhem jednotlivých vyšetření dítěte (růst a psychomotorický vývoj - percentilové grafy), s nejčastějšími patologickými stavy jednotlivých vývojových období dítěte, s novorozeneckým screeningem, s dětskou mozkovou obrnou a s nejčastějšími genetickými syndromy. Dále je cílem seznámit frekventanty se zásadami spolupráce speciálního pedagoga s lékařem.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Cullaghan Ch., Stephenson T. (2005). Pediatrie do kapsy. Praha.
-
Kotulán, J. (2000). Zdravotní nauka pro pedagogy. Brno: Masarykova Univerzita.
-
Volf, V., & Volfová, H. (1996). Pediatrie pro střední zdravotnické školy. Praha: Informatorium.
|