Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz seznámí posluchače se základními postupy při měření pedagog. jevů, sběru dat v pedagogickém výzkumu a jejich vyhodnocování. Posluchači získají dovednosti ve zpracování výzkumné zprávy a v použití metodiky šetření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
KuCílem předmětu Metodologie výzkumu je vybavit frekventanty základními znalostmi a zkušenostmi z oblasti kvalitativního a kvantitativního výzkumu ve speciální pedagogice. Výuka bude sledovat propojení teorie s praxí, příklady budou reflektovat speciálněpedagogickou realitu. Zjištěné poznatky budou sloužit zejména k realizaci vlastního speciálněpedagogického výzkumu, který studenti mohou zpracovávat v rámci svých závěrečných prací. Hlavním cílem výuky bude připravit absolventa k řízení a realizaci vlastního, samostatně zvládnutého vědeckého výzkumu
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
KOMENDA, S., KLEMENTA, J. (1981). Analýza náhodného v pedagogickém experimentu a praxi. Praha: SPN.
|