- Koncepce oboru, postavení v systému věd, pojmové vymezení a terminologie. - Systém a organizace zařízení pro osoby cílových skupin oboru. - Rodina jako rizikový faktor vzniku problémového chování dítěte, ústavní a ochranná výchova, výkon sociálně právní ochrany dětí a mládeže - Poruchy chování klasifikace, terminologie, etiologie, vývojová podmíněnost, možnosti intervence. - Hypekinetické poruchy klasifikace, terminologie, etiologie, vývojová podmíněnost, možnosti intervence. - Typy rizikového a problémového chování. - Sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, příčiny, prevence, projevy, intervenční programy, specifika romské rodiny a romského dítěte v kontextu školního vzdělávání a předškolní přípravy. - Syndrom CAN týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání příčiny, projevy, diagnostika, možnosti intervence, ochrana a prevence. - Emoční poruchy a jiné psychické poruchy. - Prevence rizikového chování ve školách a školských zařízeních, programy specifické a nespecifické primární prevence.
|
Cílem předmětu je předložit posluchačům základní teoretické vymezení oboru, jeho koncepci a pojetí, teoretický i praktický vhled do problematiky projevů rizikového a problémového chování v kontextu vývoje jedince. Bude akcentováno nejen zaměření oboru v jeho užším pojetí poruchy chování a hyperkinetické poruchy, ale i v širším pojetí, tedy problematika minorit, emočních poruch a syndromu CAN.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|