Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základy oftalmologie nutné pro práci tyflopeda.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Etopedie 2 je seznámit frekventanty s problematikou diagnostiky a intervence, s klasifikací a terminologií poruch chování, specifických poruch chování, se specifiky výchovných přístupů k těmto jedincům, s psychologickými, biologickými a sociologickými aspekty vzniku poruch chování. Dále s prevencí a řešením šikany, s problematikou migrantů, menšin a cizinců v ČR, problematika uprchlictví, děti z řad cizinců v české škole, kulturou a kulturními odlišnostmi, subkulturami. Dále také aplikovat teoretické poznatky v praktických dovednostech (preventivní, terapeutické, reedukační techniky a metody) působení u těchto osob.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Hanuš Kraus. (1997). Kompendium očního lékařství. Praha: Graga Publishing.
-
Kuchynka, P. a kol. (2007). Oční lékařství. Praha, Grada.
-
Rozsíval, P. et al. (2006). Oční lékařství. Galén Karolinum.
|