Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická |
---|---|
Kód předmětu | USS/WEDSU |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická navazuje a vychází z poznatků získaných v rámci předmětu Speciálně pedagogická diagnostika. Konkrétně se zaměřuje na procedurální stránku posuzování SVP, na jednotlivé diagnostické domény, nástroje, kompetence a znalosti potřebné pro surdopedickou diagnostiku. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základním souborem poznatků a dovedností ze surdopedické diagnostiky jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením. Součástí předmětu je zejména diagnostika funkčního komunikačního systému, komunikace, motoriky, laterality a směrovosti, smyslového vnímání, kognitivních funkcí a sociokulturního schématu (adaptabilita, sociabilita, rodina, vrstevnická skupina a školní třída). Frekventanti se dále v rámci výuky seznámí s tím, jak pracovat s výsledky lékařských vyšetření. Zaměří se na screeningové vyšetření sluchu, klasické sluchové zkoušky, vyšetření hlasitou řečí, vyšetření šepotem, audiometrii, tónovou a slovní audiometrii a objektivní audiometrické metody.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|