Předmět: Speciálněpedagogická diagnostika SPU

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Speciálněpedagogická diagnostika SPU
Kód předmětu USS/WEDPU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
  • Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Diagnostika specifických poruch učení, zdroje. Jednotlivé testy a a zkoušky, jejich popis (zkouška čtení, písemného projevu, apod.).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět Speciálněpedagogická diagnostika SPU navazuje a vychází z poznatků získaných v rámci předmětu Speciálněpedagogická diagnostika. Konkrétně se zaměřuje na procedurální stránku posuzování SVP, na jednotlivé diagnostické domény, nástroje, kompetence a znalosti potřebné pro diagnostiku SPU. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základním souborem poznatků a dovedností z diagnostiky SPU jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů s SPU. V rámci výuky se frekventanti seznámí se zkouškou čtení, zkouškou psaní a pravopisu, s vyšetřením inteligence, s vyšetřením řeči, s vyšetřením vizuální a auditivní percepce, s vyšetřením laterality, matematických schopností, s vyšetřením praxie a s dalšími zkouškami využitelnými v rámci speciálněpedagogické diagnostiky SPU.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
  • Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
  • Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází