Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
-
Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Diagnostika specifických poruch učení, zdroje. Jednotlivé testy a a zkoušky, jejich popis (zkouška čtení, písemného projevu, apod.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět Speciálněpedagogická diagnostika SPU navazuje a vychází z poznatků získaných v rámci předmětu Speciálněpedagogická diagnostika. Konkrétně se zaměřuje na procedurální stránku posuzování SVP, na jednotlivé diagnostické domény, nástroje, kompetence a znalosti potřebné pro diagnostiku SPU. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základním souborem poznatků a dovedností z diagnostiky SPU jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů s SPU. V rámci výuky se frekventanti seznámí se zkouškou čtení, zkouškou psaní a pravopisu, s vyšetřením inteligence, s vyšetřením řeči, s vyšetřením vizuální a auditivní percepce, s vyšetřením laterality, matematických schopností, s vyšetřením praxie a s dalšími zkouškami využitelnými v rámci speciálněpedagogické diagnostiky SPU.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
-
Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
|