Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika logopedická |
---|---|
Kód předmětu | USS/WEDLO |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Speciálněpedagogická diagnostika logopedická navazuje a vychází z poznatků získaných v rámci předmětu Speciálně pedagogická diagnostika. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základním souborem poznatkůa dovedností z logopedické diagnostiky jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů s narušenou komunikační schopností. Bude se jednat zejména o domény pro SPC logopedická: ˘ komunikace (foneticko-fonologická jazyková rovina, morfologicko-syntaktická rovina, lexikálně-sémantická rovina, porozumění, pragmatická rovina, čtení a psaní, neverbální komunikace), ˘ motorika (jemná a hrubá motorika, grafomotorika, orofaciální komplex, orofaciální senzomotorika, oromotorika, dysfagie), ˘ lateralita (souhlasná lateralita, vývoj laterality) a směrovost, ˘ smyslové vnímání (sluchové vnímání, zrakové vnímání, orientační funkce), ˘ kognitivní funkce (intelekt, paměť, pozornost, emocionalita), ˘ sociokulturní schéma (adaptabilita, sociabilita, rodina, vrstevnická skupina a školní třída).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|