Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikovaná diagnostika co oblasti spec. pedagogiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Speciálněpedagogická diagnostika je seznámit frekventanty s obecným základem a poznatky z diagnostiky SVP jako bligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Po absolvování disciplíny bude účastník schopen pochopit význam diagnostiky SVP v kontextu vzdělávání žáků se zdravotním postižením a znát rozdíly mezi běžnou speciálně pedagogickou diagnostikou a diagnostikou SVP. Bude se orientovat v činnostech v systému ŠPZ obecně a speciálně v systému SPC. Součástí výuky bude i diagnostika školní zralosti žáků se zdravotním postižením a zjišťování předpokladů a potřeb pro stanovení míry podpůrných opatření žáků se zdravotním postižením při jejich vzdělávání i v souvislosti se zařazením nebo přeřazením do oboru vzdělávání nebo vzdělávacího programu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. (1990). Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc : VUP.
-
LESNÝ, I. (1984). Klinické vyšetřovací metody v dětské neurologii. Praha: Avicenum.
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
|