Cílem předmětu je poskytnout studentům základní vhled do problematiky specifických poruch učení - seznámení se základní terminologií, symptomatologií a diagnostikou jednotlivých specifických poruch učení. Obsah Terminologické vymezení Dyslexie Dysgrafie Dysortografie Dyskalkulie Dyspraxie Dyspinxie Dysmuzie Specifické poruchy učení a výuka cizích jazyků ADHD Doporučená literatura: JOŠT, J. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3030-1. KREJČOVÁ, L. Dyslexie: Psychologické souvislosti. Grada, 2019, 1 online zdroj (248 stran). ISBN. MATĚJČEK, Z. Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H. 1995. NOVÁK, J. Dyskalkulie: metodika rozvíjení základních početních dovedností. Havlíčkův Brod: Tobiáš. 2004. POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3. POKORNÁ, V., BOHÁČOVÁ, Š. Porovnej, dokresli, spojuj, rozlišuj, skládej: jak poznáme sklony dítěte k dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii. Praha: BLUG. 1994. POKORNÁ, V. Poruchy chování u dětí a jejich náprava. Praha: Karolinum. 1992. SMEČKOVÁ, G. Specifické poruchy školních dovedností - vstup do problematiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3718-7. VITÁSKOVÁ, K. Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1216-0. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003. ŽÁČKOVÁ. H. Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita Zápory i klady ADHD v dospělosti. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0204-4. Katalogy podpůrných opatření. Dostupné z: http://katalogpo.upol.cz/
|