Cílem předmětu Seminář k závěrečné práci je seznámit frekventanty s administrativou zadání, zásadami zpracování a strategiemi psaní závěrečné práce, formální úpravou textu, sběrem odborných informací, metodami speciálněpedagogického výzkumu aj. Následně - na individuálních konzultacích s vedoucím závěrečné práce - je pak řešena konkrétní metodologická, obsahová a formální stránka závěrečné práce v souladu s protokolem o zadání práce. Doporučená literatura: DVOŘÁKOVÁ-JANŮ, Věra. Jak psát diplomovou práci. 1. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita, 1996, 37, [16] s. ISBN 80-213-0229-1. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6. GAVORA. P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: paido, 1996, ISBN 80-85931-15-X. HOLOUŠOVÁ, D. a kol. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc: UP, 2000. ISBN 80-7067-841-0. CHRÁSKA, M. Metodologie řešení vybraných problémů v pedagogickém výzkumu. Olomouc: UP. 1991. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. 1. vydání, Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. CHRÁSKOVÁ, Marie, KRUŠINSKÝ, Rostislav, MICHALÍK, Jan. Metodologické aspekty tvorby závěrečné práce. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3679-1. KOZLOVÁ, Lucie, KUBELOVÁ, Veronika. Jak psát bakalářskou a diplomovou práci. 2. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2009, 55 s. ISBN 978-80-7394-155-0. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. 1. Brno: Paido, 2004.78 s. ISBN 80-7315-078-6. MITTENECKER, E. Plánování a statistické vyhodnocení experimentů. Praha, 1968. PANČOCHA, K. a kol. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. Vyd. 1. Brno: Masarykova Univerzita, 2011. 196 s. ISBN 978-80-210-5663-3. SKALKOVÁ, J. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha, 1993. SKUTIL. M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7. SVOBODA, M. a kol. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8. SVOBODA, Pavel. Metodologie kvantitativního speciálněpedagogického výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 123 s. ISBN 978-80-244-3067-6. SYNEK, M. SEDLÁČKOVÁ, H. SVOBODOVÁ I. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-245-0309-3. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
|