Předmět: Somatopedie nevýběrová

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Somatopedie nevýběrová
Kód předmětu USS/WDSOM
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Sedláčková Dagmar, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Somatopedie nevýběrová je prohloubit znalosti a vědomosti frekventantů, které získali v rámci předmětu Speciální pedagogika. Cílem předmětu je seznámit posluchače s koncepcí a pojetím somatopedie, postavením v soustavě věd, včetně odborné terminologie. V rámci výuky je věnován prostor problematice dětské mozkové obrny, vrozeným a získaným tělesným postižením a v neposlední řadě také oblasti rehabilitace. Nedílnou součást výuky tvoří oblast teorie, diagnostiky a intervence, výchovy a vzdělávání. Doporučená literatura: ČADOVÁ, E. Katalog posuzování míry SVP II. pro žáky s tělesným postižením, Olomouc, Vydavatelství UP, 2012. JONÁŠKOVÁ, Vlasta, MÜLLER, Oldřich, RENOTIÉROVÁ, Marie, VALENTA, Milan Speciální pedagogika 2. Olomouc:UP, 2006. JONÁŠKOVÁ, Vlasta. Dítě s poruchou mobility. In Müller, O. et al. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, s. 87- 122. JONÁŠKOVÁ, Vlasta. Prevence bariér u osob ohrožených znevýhodněním v intaktní populaci. In VI. MK k problematice osob se SP. Olomouc: UP, 2006. (CD) KÁBELE, František a KRACÍK, Jiří. Nárys vývoje péče o mládež tělesně postiženou, nemocnou a zdravotně oslabenou: Skriptum pro posl. ped. fak. Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha, 1982. KOLLÁROVÁ, Ema. Somatopédia pre učiteľov: Skriptá pre Ped. fak. UK. 1. vyd. Bratislava: Univ. Komenského, 1991. 155 s. ISBN 80-223-0451-4. KRAUS, J. a kol. Dětská mozková obrana. Praha: Grada, 2005. KRAUS, Jaroslav. Tělesně postižené dítě: Psychol., léčba a výchova. 2. vyd., přeprac. Praha, 1975. KRAUS, Josef a kol. Dětská mozková obrana. Praha: Grada, 2005. KRAUS, Josef a kol. Dětská mozková obrna. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 344 s., [6] s. obr. příl. ISBN 80-247-1018-8. LESNÝ, Ivan a kol. Dětská mozková obrna. Praha: Avicenum, 1985. LUDÍKOVÁ, Libuše, KOZÁKOVÁ, Zdeňka a kol. Poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 76 s. ISBN 978-80-244-3091-1. LUDÍKOVÁ, Libuše, KOZÁKOVÁ, Zdeňka a kol. Specifika komunikace s osobami se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 72 s. ISBN 978-80-244-3094-2. LUDÍKOVÁ, Libuše, KOZÁKOVÁ, Zdeňka a kol. Základy speciální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 106 s. ISBN 978-80-244-3092-8. SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. VAŠEK, Štefan. Špeciálnopedagogická diagnostika. 1. vyd. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, 2006. 140 s. ISBN 80-86723-21-6.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr