Předmět: Volitelná somatopedie 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Volitelná somatopedie 2
Kód předmětu USS/WDSO2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Specifika speciálněpedagogické podpory z hlediska jednotlivých typů omezení pohyblivosti ? vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, diagnostika, terapie a rehabilitace: Mozková obrna a získané poškození mozku. Epilepsie. Diabetes mellitus. Vrozené vývojové vady, např. spina bifida, amelie, meromelie? Cystická fibróza. Onkologická onemocnění. Svalové dystrofie. Amyotrofická laterální skleróza a další. Problematika letálních onemocnění a podpora v psychosociální oblasti. Doporučená literatura: CHRASTINA, J. a kol. Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení ? přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti: výzkumy, teorie a jejich využití v práci s klientem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. JURKOVIČOVÁ, P., REGEC, V. Úvod do speciálněpedagogického poradenství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. KANTOR, J., CHRASTINA, J., JURKOVIČOVÁ, P., URBANOVSKÁ, E. a kol. Speciální pedagogika osob s omezením pohyblivosti a koncept praxe založené na důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého. (v tisku). KANTOR, J. a kol. Medicínské aspekty omezení hybnosti. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2013. KANTOR, J. Technické pomůcky pro osoby s omezením hybnosti. In LANGER, J. Technické pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2013. KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2017. MAJEROVÁ, R. Lingvistika ve speciální pedagogice. In MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, 2014. PFEIFFER, J., DVOŘÁK, R., KANTOR, J. a kol. Rehabilitace, fyzioterapie a ergoterapie. In MÜLLER, O. a kol. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, 2015. ŠAROUNOVÁ, J. a kol. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014. ŠVESTKOVÁ, O., ANGEROVÁ, Y., PFEIFFER, J. a kol. Rehabilitace motoriky člověka. Praha: Grada, 2017. VALENTA, M., SVOBODA, P. Speciálněpedagogická diagnostika. Olomouc: VUP, 2013. PŘINOSILOVÁ D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007. SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika děti a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. KOLÁŘ, P. a kol. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2010. MICHALÍK, J. a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011. NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. 2. vydání. Praha: Portál, 2006. PFEIFFER, J. Neurologie v rehabilitaci. Praha: Grada, 2007.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr