Pozice speciálního pedagoga ve školském poradenském zařízení ve vztahu k PAS ? konkrétní aktivity, principy, metody a prostředky intervence, profesní mezioborové a meziresortní vztahy a profesní kompetence (s logopedy, klinickými logopedy, klinickými a školskými psychology, sociálními pracovníky, primárními pedagogy a předškolními pedagogy, dalšími pedagogickými i nepedagogickými pracovníky). Sdílení příkladů úspěšné i neúspěšné praxe. Podpůrná opatření. Prevence šikany a sociálně-patologických jevů u osob s PAS (nejenom) v edukačním prostředí. Didaktický a intervenční materiál pro intervenci v rámci PAS, technické pomůcky a přístroje, multimediální technika, využití moderních prostředků sociální komunikace u osob s PAS, multimediální a online intervenčně zaměřené aplikace pro práci s osobami s PAS, prevence kyberšikany u osob s PAS, digitální gramotnost u osob s PAS. Využití (klady i rizika) multimédií, sociálních sítí a kyberprostoru v intervenci PAS. Telepractice (distančně realizovaná intervence) v kontextu poradenské práce u osob s PAS. Intervenční přístupy u osob s vývojovou koordinační poruchou a vývojovou dyspraxií ve speciálněpedagogické poradenské praxi. Konkrétní aktivity, principy, metody a prostředky intervence, profesní mezioborové a meziresortní vztahy a profesní kompetence (s logopedy, klinickými logopedy, klinickými a školskými psychology, sociálními pracovníky, primárními pedagogy a předškolními pedagogy, dalšími pedagogickými i nepedagogickými pracovníky. Sdílení příkladů úspěšné i neúspěšné praxe. Pozice speciálního pedagoga ve školském poradenském zařízení ve vztahu k S(V)PU ? konkrétní aktivity, principy, metody a prostředky intervence, profesní mezioborové a meziresortní vztahy a profesní kompetence (s logopedy, klinickými logopedy, klinickými a školskými psychology, sociálními pracovníky, primárními pedagogy a předškolními pedagogy, dalšími pedagogickými i nepedagogickými pracovníky. Sdílení příkladů úspěšné i neúspěšné praxe. Prevence šikany a sociálně-patologických jevů u osob s S(V)PU (nejenom) v edukačním prostředí. Didaktický a intervenční materiál pro intervenci v rámci S(V)PU, technické pomůcky a přístroje, multimediální technika, využití moderních prostředků sociální komunikace a S(V)PU, multimediální a online intervenčně zaměřené aplikace pro práci s osobami s S(V)PU, prevence kyberšikany u osob s S(V)PU, digitální gramotnost u osob s S(V)PU. Využití (klady i rizika) multimédií, sociálních sítí a kyberprostoru v intervenci S(V)PU. Telepractice (distančně realizovaná intervence) v kontextu poradenské práce u osob s S(V)PU. Volnočasové a neziskové aktivity v rámci komplexní intervence u osob s S(V)PU. Kreativita a umělecká tvorba osob s S(V)PU Práce s rodinou a sourozenci v rámci S(V)PU, sdílení zkušeností a komunikace, role speciálního pedagoga ? poradenského pracovníka v mimoškolních aktivitách pro osoby s S(V)PU. Občanská a profesní sdružení v rámci S(V)PU v ČR i zahraničí. Profesní uplatnění osob se specifickými (vývojovými) poruchami učení v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Výchovné a kariérové poradenství ve vztahu k osobám s S(V)PU. Adaptační mechanismy a podpora jejich vytváření v edukačně orientovaném speciálněpedagogickém poradenském procesu. Prevence a osvěta v rámci S(V)PU.
|