Předmět: Volitelné specifické (výojové) poruchy učení 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Volitelné specifické (výojové) poruchy učení 3
Kód předmětu USS/WDPU3
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Pozice speciálního pedagoga ve školském poradenském zařízení ve vztahu k PAS ? konkrétní aktivity, principy, metody a prostředky intervence, profesní mezioborové a meziresortní vztahy a profesní kompetence (s logopedy, klinickými logopedy, klinickými a školskými psychology, sociálními pracovníky, primárními pedagogy a předškolními pedagogy, dalšími pedagogickými i nepedagogickými pracovníky). Sdílení příkladů úspěšné i neúspěšné praxe. Podpůrná opatření. Prevence šikany a sociálně-patologických jevů u osob s PAS (nejenom) v edukačním prostředí. Didaktický a intervenční materiál pro intervenci v rámci PAS, technické pomůcky a přístroje, multimediální technika, využití moderních prostředků sociální komunikace u osob s PAS, multimediální a online intervenčně zaměřené aplikace pro práci s osobami s PAS, prevence kyberšikany u osob s PAS, digitální gramotnost u osob s PAS. Využití (klady i rizika) multimédií, sociálních sítí a kyberprostoru v intervenci PAS. Telepractice (distančně realizovaná intervence) v kontextu poradenské práce u osob s PAS. Intervenční přístupy u osob s vývojovou koordinační poruchou a vývojovou dyspraxií ve speciálněpedagogické poradenské praxi. Konkrétní aktivity, principy, metody a prostředky intervence, profesní mezioborové a meziresortní vztahy a profesní kompetence (s logopedy, klinickými logopedy, klinickými a školskými psychology, sociálními pracovníky, primárními pedagogy a předškolními pedagogy, dalšími pedagogickými i nepedagogickými pracovníky. Sdílení příkladů úspěšné i neúspěšné praxe. Pozice speciálního pedagoga ve školském poradenském zařízení ve vztahu k S(V)PU ? konkrétní aktivity, principy, metody a prostředky intervence, profesní mezioborové a meziresortní vztahy a profesní kompetence (s logopedy, klinickými logopedy, klinickými a školskými psychology, sociálními pracovníky, primárními pedagogy a předškolními pedagogy, dalšími pedagogickými i nepedagogickými pracovníky. Sdílení příkladů úspěšné i neúspěšné praxe. Prevence šikany a sociálně-patologických jevů u osob s S(V)PU (nejenom) v edukačním prostředí. Didaktický a intervenční materiál pro intervenci v rámci S(V)PU, technické pomůcky a přístroje, multimediální technika, využití moderních prostředků sociální komunikace a S(V)PU, multimediální a online intervenčně zaměřené aplikace pro práci s osobami s S(V)PU, prevence kyberšikany u osob s S(V)PU, digitální gramotnost u osob s S(V)PU. Využití (klady i rizika) multimédií, sociálních sítí a kyberprostoru v intervenci S(V)PU. Telepractice (distančně realizovaná intervence) v kontextu poradenské práce u osob s S(V)PU. Volnočasové a neziskové aktivity v rámci komplexní intervence u osob s S(V)PU. Kreativita a umělecká tvorba osob s S(V)PU Práce s rodinou a sourozenci v rámci S(V)PU, sdílení zkušeností a komunikace, role speciálního pedagoga ? poradenského pracovníka v mimoškolních aktivitách pro osoby s S(V)PU. Občanská a profesní sdružení v rámci S(V)PU v ČR i zahraničí. Profesní uplatnění osob se specifickými (vývojovými) poruchami učení v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Výchovné a kariérové poradenství ve vztahu k osobám s S(V)PU. Adaptační mechanismy a podpora jejich vytváření v edukačně orientovaném speciálněpedagogickém poradenském procesu. Prevence a osvěta v rámci S(V)PU.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr