Cílem předmětu Podpůrná opatření je seznámit frekventanty s novou filosofií posuzování speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu aktuálních změn v české legislativě. Záměrem předmětu je vysvětlit frekventantům změny v pojetí ?naplňování? vzdělávacích potřeb dětí, žáků a studentů (dále jen žáků) se zdravotním postižením, přehled normativních, organizačních a metodických norem, které zavádění podpůrných opatření v českém školství zajišťují. Vzdělávacím cílem je zajistit zvýšení vědomostí a znalostí frekventantů o novém prvku speciálněpedagogické podpory žáků u nás a naučit je rozpoznat úkoly, které z nového modelu podpory vyplývají pro školy, školská poradenská zařízení a pedagogické pracovníky škol. Samostatná část bude věnována pojetí vertikálního posuzování míry SVP (pět stupňů podpůrných opatření). Frekventanti budou seznámeni a na příkladech z praxe poučeni, jak realizovat možná podpůrná opatření u žáků se zdravotním postižením. Doporučená literatura: BASLEROVÁ, P. a kol: Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb (diagnostické domény pro žáky se zrakovým postižením), UPOL Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3051-5 BASLEROVÁ, P, HANÁK P., MICHALÍK J a kol.: Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb ? část I., UPOL Olomouc, 2012, ISBN 978-80-244-3050-8 ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol: Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb (diagnostické domény pro žáky s poruchami autistického spektra) , UPOL Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3054-6. ČADOVÁ, E a kol: Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb (diagnostické domény pro žáky s tělesným postžením a zdravotním znevýhodněním), UPOL Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3052-2 MICHALÍK.J., VOŽENÍLEK, V. a kol: Atlas činnosti SPC v ČR, Olomouc, UPOL, 2013, ISBN 978-80-244-3464-3. POTMĚŠIL, M a kol: Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb (diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením) , UPOL Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3053-9. SYCHROVÁ, Pavla. Podpůrná opatření a poradenské služby pro žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 185 s.ISBN 978-80-210-5860-6. VALENTA, M a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb (diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením), UPOL Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3055-3. VRBOVÁ, R a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb (diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností), UPOL Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3056-0.
|