Předmět: Vzdělávání jedinců s PAS nevýběrové

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Vzdělávání jedinců s PAS nevýběrové
Kód předmětu USS/WDPAS
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Škodáčková Monika, Mgr.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Strategie vzdělávání jedinců s PAS je podat základní informace o symptomatice autistických poruch, chování žáků s autismem a o specifických metodách využívaných při vzdělávání těchto žáků. Dílčí obsahový cíl sleduje možnosti zařazení i vzdělávání žáků s autismem, realizaci podpůrných opatření při jejich vzdělávání, řešení problémových situací a eliminaci možných negativních dopadů integrace. Nedílnou součást výuky tvoří oblast teorie, diagnostiky a intervence, výchovy a vzdělávání. Doporučená literatura: ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom ? porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8. ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., TAMPACHOVÁ, Z. a kol. Katalog posuzování míry SVP II. pro žáky s poruchami autistického spektra, Olomouc: Vydavatelství UP, 2012. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ Z. Strukturované učení : vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha : Portál, 2008. ISBN 9788073674755. GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus ? zdravotní a výchovné aspekty. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-856-2. HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých. Praha: Portál, 2005. 296s. ISBN 80-7367-041-0 HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9. JELÍNKOVÁ, M. Autismus I.: Problémy komunikace dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 1999. JELÍNKOVÁ, M. Autismus II.: Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000. JELÍNKOVÁ, M. Autismus III.: Problémy s představivostí u dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000. JELÍNKOVÁ, M. Autismus IV. Péče o dospělé klienty s autismem. Praha : IPPP ČR, 2001. JELÍNKOVÁ, M. Autismus VI. Diagnostika a možnosti korekce chování u klientů s autismem. Praha : IPPP ČR, 2002. KREJČÍŘOVÁ, D. Autismus VII. Diagnostika poruch autistického spektra. Praha : IPPP ČR, 2003. ŘÍHOVÁ, A, Poruchy autistického spektra, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2677-8. SCHOPLER, E (Ed.). Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, Atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7. VOCILKA, M. Autismus. Praha : Tech-Market, 1996. ISBN 80-902134-3-X. VOCILKA, M. Výchova a vzdělávání autistických dětí. Praha : Septima, 1994. ISBN 80-85801-33-7.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr