Cílem průběžné praxe náslechové je umožnit studentům hlubší náhled do systému činností a aktivit realizovaných v poradenských pracovištích na školách s ohledem na oborové zaměření. Lze ji realizovat na všech základních a středních školách, kde jsou zřízená školní poradenská pracoviště tvořená nejlépe všemi doporučenými pracovníky (výchovný poradce, metodik prevence, školní speciální pedagog, školní psycholog, příp. sociální pedagog). Cílem praxe je seznámit se v praxi s diagnostickými a intervenčními postupy v péči o klienta se SVP v kompetencích školy. Zároveň získá přehled o způsobu vedení dokumentace a postupech nutných pro zabezpečení poskytování poradenských služeb školou. Student se zapojuje do konkrétních aktivit naplánovaných společně s vedoucím praxe. V rámci praxe se student učí rozeznávat žáky/studenty se SVP a situace zachycující specifické vzdělávací potřeby těchto žáků/studentů, komunikovat se žáky/studenty, s pedagogy a dalšími pedagogickými pracovníky a případně s rodiči. Doporučená literatura: Webové stránky zařízení a organizací, ve kterých budou studenti vykonávat praxi, Interní dokumenty a metodiky daných zařízení, Zákon 561/2004 Sb. Vyhláška 72/2005 Sb. Vyhláška 27/2016 Sb. Zákon 109/2002 Sb. Vyhláška 458/2005 Sb.
|