Výukové teze: Sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, příčiny, prevence, projevy, intervenční programy, specifika romské rodiny a romského dítěte v kontextu školního vzdělávání a předškolní přípravy. Syndrom CAN - týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání - příčiny, projevy, diagnostika, možnosti intervence, ochrana a prevence. Prevence rizikového chování ve školách a školských zařízeních, programy specifické a nespecifické primární prevence. Adiktologie, závislostní chování. Emoční poruchy a jiné psychické poruchy. Exkurze v etopedickém zařízení, realizace společného výstupu. Doporučená literatura: KALINA, K. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4331-8. MIOVSKÝ, M., SKÁCELOVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, J., et al. Prevence rizikového chování ve školství. Druhé, přepracované a doplněné vydání. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015. ISBN 978-80-7422-391-4. MIOVSKÝ, M., AUJEZKÁ, A., BUREŠOVÁ, I., et al. Programy a intervence školské prevence rizikového chování v praxi. Druhé, přepracované a doplněné vydání. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015. ISBN 978-80-7422-391-4. PÖTHE, P. Emoční poruchy v dětství a dospívání. 3., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2020. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-1038-4. CALTOVÁ HEPNAROVÁ, G. Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí - pohled do rodinného zázemí. Brno: Paido, 2020. ISBN 978-80-7315-271-0.
|