Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: rozumět pojmům komunikace, komunikační kompetence, komunikační bariéra a definovat je; popsat komunikační proces, jeho jednotlivé fáze a subjekty; orientovat se v klasifikacích systémů alternativní a augmentativní komunikace; používat adekvátní a správnou související terminologii; teoreticky popsat princip fungování jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace; orientovat se v aktuální nabídce programů a aplikací využívajících informační technologie zaměřených na rozvoj komunikačních kompetencí v systémech AAK; znát aktuální nabídku technických pomůcek využívaných v rámci alternativní a augmentativní komunikace; posoudit vhodnost jednotlivých systémů alternativní a augmentativní komunikace pro konkrétního klienta. Doporučená literatura: BENDOVÁ, P. Alternativní a augmentativní komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. MAŠTALÍŘ, J.; PASTIERIKOVÁ, L. Alternativní a augmentativní komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ŠAROUNOVÁ, J. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014.Doporučená literatura: BENDOVÁ, P., LANGER, J. Alternative communication techniques. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: Tech-market, 1996.
|