Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Polická Romana
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
-
Chovanec Václav
|
Obsah předmětu
|
- Základní definice etologie a psychologie psa a jejich význam. - Pes a jeho příbuzní, vliv domestikace. - Vývojové fáze psa. - Etogram psa. - Vrozené a získané chování psa. - Pes v lidské smečce využití etologie v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta se základy etologie psa, s domestikací, příbuznými a předky psovitých šelem, vývojovými fázemi, etogramem psa, základními projevy vrozeného i získaného chování a s využitím všech daných poznatků v praxi. Po ukončení předmětu získá student vědomosti potřebné pro správný kontakt se psem, rozpozná vývojové fáze psa, porozumí chování psa, principům jeho učení a naučí se správně interpretovat jeho projevy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
ABRANTES, Roger. (2007). Řeč psů: encyklopedie psího chování.. České Budějovice: Dona.
-
MIKULICA, Vladimír. (2001). Poznej svého psa: etologie a psychologie psa.. Litvínov: Dialog.
-
TRUMLER, Eberhard. (1999). Tykáme si se psem -abychom pochopili jeho povahu a chování.. České Budějovice: Dona.
|