Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náslechová praxe ve třídě zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Struktura zařízení a specifika práce v zařízeních. Organizace práce. Využití výsledků supervize a vzdělávání pedagogických pracovníků zařízení. Výchovné přístupy. Práce se skupinou a s jednotlivci. Respektování speciálně pedagogických přístupů. Podpora zájmů a kreativních činností jedinců se zdravotním postižením. Práce s individuálními plány a plánování činností se skupinou. Řešení postupů profesní přípravy. Systémy hodnocení činností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Náslechová praxe ve třídě zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Struktura zařízení a specifika práce v zařízeních. Organizace práce. Využití výsledků supervize a vzdělávání pedagogických pracovníků zařízení. Výchovné přístupy. Práce se skupinou a s jednotlivci. Respektování speciálně pedagogických přístupů. Podpora zájmů a kreativních činností jedinců se zdravotním postižením. Práce s individuálními plány a plánování činností se skupinou. Řešení postupů profesní přípravy. Systémy hodnocení činností.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru, tj. 100 procentní účast na exkurzích, zpracování materiálních podkladů z účasti.
|
Doporučená literatura
|
-
Musilová. Metodika praxe.
-
Renotiérová, Ludíková. Speciální pedagogika.
-
Valenta, M., Müller, O., Vítková, M., Kozáková, Z., Strnadová, I., & Mužáková, M. (2009). Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Praha: Parta.
|