Název předmětu | Vývojově orientovaná dramaterapie 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/UVR1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
V rámci předmětu se studenti a studentky seznámí s vývojovými procesy podle Johnsone (1982). Dále s vývojovým paradigmatem Neurodramatické hry (NDP) a Embodiment - Projekce - Role (EPR) a Divadla Resilience (ToR) britské dramaterapeutky a herní terapeutky Sue Jennings. Neurodramatická hra vychází z teorie attachmentu (Bowlby, Ainsworth) a neurobiologie mozku (např. Perry, Porges). V rámci NDP se sledují důsledky těchto dvou teorií a Jennings je propojuje s vývojem hry dětí a to od 20. týdne těhotenství až po 6 měsíc života. V tomto životním období děti přijímají podněty na úrovni senzorické, rytmické a dramatické. EPR sleduje vývojové hledisko hry a to od narození, až po sedmý rok života. Předmět je dále doplněn o rozšiřování znalostí v oblasti teorie attachmentu a neurobiologie formou samostudia. Výstupy: - Studenti zvládají sledovat a analyzovat úroveň hry. - Studenti jsou schopni aplikovat vývoj hry při volbě vhodné intervence, - Studenti jsou schopni sledovat vývojové procesy podle Johnsone.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|