Předmět: Vývojově orientovaná dramaterapie 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Vývojově orientovaná dramaterapie 1
Kód předmětu USS/UVR1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vávra Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Kosek Petr, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
V rámci předmětu se studenti a studentky seznámí s vývojovými procesy podle Johnsone (1982). Dále s vývojovým paradigmatem Neurodramatické hry (NDP) a Embodiment - Projekce - Role (EPR) a Divadla Resilience (ToR) britské dramaterapeutky a herní terapeutky Sue Jennings. Neurodramatická hra vychází z teorie attachmentu (Bowlby, Ainsworth) a neurobiologie mozku (např. Perry, Porges). V rámci NDP se sledují důsledky těchto dvou teorií a Jennings je propojuje s vývojem hry dětí a to od 20. týdne těhotenství až po 6 měsíc života. V tomto životním období děti přijímají podněty na úrovni senzorické, rytmické a dramatické. EPR sleduje vývojové hledisko hry a to od narození, až po sedmý rok života. Předmět je dále doplněn o rozšiřování znalostí v oblasti teorie attachmentu a neurobiologie formou samostudia. Výstupy: - Studenti zvládají sledovat a analyzovat úroveň hry. - Studenti jsou schopni aplikovat vývoj hry při volbě vhodné intervence, - Studenti jsou schopni sledovat vývojové procesy podle Johnsone.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr