Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Vomočilová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Holzer Lubomír, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
isciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frkventanty seznamuje s možnosstmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frkventanty seznamuje s možnosstmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
& Müller, O. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada.
-
SVOBODA, P. (2007). Poetoterapie.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VALENTA, M. (2007). Dramaterapie. Praha: Grada.
|