Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frkventanty seznamuje s možnosstmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frkventanty seznamuje s možnosstmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Kondiáš, O., Kratochvíl, S., Syřišťová, E. (1989). Psychoterapia a reedukácia. Martin : Osveta.
-
KRATOCHVÍL, S. (1995). Skupinová psychoterapie v praxi. Praha : Galén.
-
MULLER,O. A KOL. (2005). Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc:VUP.
|