Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Voralová Monika, Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky i semináře budou zaměřeny na problematiku speciálněpedagogické intervence zaměřené na skupinu klientů s vícečetným postižením v raném věku a rozvíjet poznatky z předchozí úrovně. Přednášky a semináře přinesou syntetický pohled na problematiku vzdělávání a výchovy osob s kombinovaným postižením. Specifické otázky individuálního intervenčního či vzdělávacího plánu. Systém práce v pedagogice osob s vícečetným postižením z pohledu požadavků. Rozvoj komunikačních kompetencí. Úpravy prostředí v konkrétních podmínkách. Praktické výstupy práce v terénu. Rozbor vlastních prací a poznatků studentů, diagnostické praktikum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Všeobecné základy speciální pedagogiky zabývající se kombinovanými vadami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru s odvoláním na obsah sylabů na www. uss.cz.
|
Doporučená literatura
|
-
Ludíková, L. (2005). Kombinované vady.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VANČOVÁ, A. (2001). Edukácia viacnásobne postihnutých.. Bratislava :Sapientia.
-
VAŠEK, Š., VANČOVÁ, A., HATOS, G. at. al. (1999). Pedagogika viacnásobne postihnutých. Bratislava : Sapientia.
|