Cílem disciplíny je seznámit studenty s problematikou poruch autistického spektra. Po jeho ukončení by měl být student schopen charakterizovat autismus, jedince s PAS a jeho projevy, popsat poruchy příbuzné autismu. Současně by měl získat přehled o možnostech výchovy a vzdělávání osob s PAS a dále možnostech pomoci a podpory ze strany státu, rodiny a organizací, které se problematikou PAS zabývají. Výukové teze: " Terminologické východiska problematiky PAS " Etiologie a etiopatogeneza PAS " Symtomatologie PAS (kvalitativní narušení v oblasti komunikace, kvalitativní narušení v oblasti sociální interakce, kvalitativní narušení oblasti imaginace a stereotypní projevy, nespecifické projevy autismu) " Klasifikace PAS (dle MKN-10 a DSM-V) " Raná péče o osoby s PAS " Edukační systém u osob s PAS " Poradenský servis určen osobám s PAS a její rodinám (rezort školství, zdravotnictví, sociálních věcí, neziskový sektor apod.) " Možnosti sociální podpory osobám s PAS " Specifika výchovy a vzdělávání osob s PAS. Možnosti vzdělávání a intervence v našich podmínkách i v zahraničí. " Nácvik přípravy strukturovaného učení (tvorba procesuálních schémat) " Alternativní a augmentativní formy komunikace u osob s PAS " Nácvik využití některých alternativních forem komunikace
|