Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Opravil Karel, Mgr.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hodnotová, normativní a etická východiska etopedie. Vývoj názorů na výchovu sociálně a výchovně zanedbané mládeže. Cíle reedukace a resocializace. Průběh reedukace. Modely a metody ovlivňování změn
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Hodnotová, normativní a etická východiska etopedie. Vývoj názorů na výchovu sociálně a výchovně zanedbané mládeže. Cíle reedukace a resocializace. Průběh reedukace. Modely a metody ovlivňování změn osobnosti a chování. Osobnost a profesionalita.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Kuja, J., Floder, J. (1989). Etopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Matoušek, O. (1996). Práce s rizikovou mládeží. Praha.
-
Matoušek O. (1999). Ústavní péče. Praha Portál.
|