Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na vymezení a základy speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením s důrazem na základy oftalmologie. Předmět je inovován prostřednictvím publikací vzniklých z projektu Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů (CZ.1.07/2.2.00/07.0083), který je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Předmět je orientován na vymezení a základy speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením s důrazem na základy oftalmologie. Předmět je inovován prostřednictvím publikací vzniklých z projektu Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů (CZ.1.07/2.2.00/07.0083), který je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kraus, H. (1997). Kompendium očního lékařství. Praha: Grada Publishing.
-
Kuchynka, P. (2007). Oční lékařství. Praha: Grada Publishing.
-
Ludíková, L. (1988). Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Trybučková, L., & Hycl, J. (2003). Atlas oftalmologie. Praha: Triton.
|