Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Baše Lenka, Mgr.
-
Peutelschmiedová Alžběta, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Talentované a nadané děti školního věku jako specifická diferencovaná societa nárokující adekvátní výchovně vzdělávací přístupy pedagogů, s důrazem na explicitní evaluaci a exploraci intelektového potenciálu při maximálním zohlednění individuality žáků, jejich vysoké kreativity, akcentů na netradiční postupy a alternativní řešení problémů, s přihlédnutím k eventuálnímu nerovnoměrnému vývoji v některých oblastech celkového vývoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Talentované a nadané děti školního věku jako specifická diferencovaná societa nárokující adekvátní výchovně vzdělávací přístupy pedagogů, s důrazem na explicitní evaluaci a exploraci intelektového potenciálu při maximálním zohlednění individuality žáků, jejich vysoké kreativity, akcentů na netradiční postupy a alternativní řešení problémů, s přihlédnutím k eventuálnímu nerovnoměrnému vývoji v některých oblastech celkového vývoje.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. (2007). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. PRAHA: PORTÁL.
-
LAZNIBATOVÁ, J. (2001). Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelavanie a podporovanie.. Bratislava: Iris.
-
MÖNKS, J. (2002). Nadané dítě. Praha: Grada Publishing.
|