Předmět: Tyflopedie 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Tyflopedie 2
Kód předmětu USS/RTY2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Lacková Kateřina, Mgr.
  • Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
  • Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob se zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob se zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
  • Finková, D., Mitrychová, L., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Osoby se zrakovým postižením v procesu komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Keblová, A. (1996). Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima.
  • MATĚJČEK, Z. (1986). Rodiče a děti. Praha.
  • Nielsenová, L. (1998). Učení zrakově postižených dětí v raném věku. Praha: ISV.
  • Regec, V., & Stejskalová, K. (2012). Komunikace a lidé se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr