Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou na jedné straně seznámeni se systémem poskytování tzv. zdravotnických prostředků z veřejného zdravotního pojištění, na straně druhé s možnostmi poskytování příspěvků na pořízení pomůcek z resortu sociálního. Budou účastni praktické demonstraci (případně sami vyzkoušejí) využití speciálních pomůcek určených pro osoby s jednotlivými druhy postižení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty se systémem poskytování a hrazení speciálních pomůcek z resortu zdravotnictví a sociálního resortu a dále s konkrétními speciálními pomůckami a způsoby jejich využití u osob s jednotlivými druhy postižení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícími předmětu na začátku semestru (jak přednášek, tak jednotlivých cvičení).
|
Doporučená literatura
|
-
Bendová, P., Jeřábková, K., & Stoklasová, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jankovský, J. (2006). Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. Praha: Triton.
-
Keblová, A. (1999). Kompenzační pomůcky : pro zrakově postižené žáky ZŠ.. Praha : Septima.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
|