Předmět: Technické pomůcky v praxi

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Technické pomůcky v praxi
Kód předmětu USS/RTEP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
  • Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
  • Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti budou na jedné straně seznámeni se systémem poskytování tzv. zdravotnických prostředků z veřejného zdravotního pojištění, na straně druhé s možnostmi poskytování příspěvků na pořízení pomůcek z resortu sociálního. Budou účastni praktické demonstraci (případně sami vyzkoušejí) využití speciálních pomůcek určených pro osoby s jednotlivými druhy postižení.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
Seznámit studenty se systémem poskytování a hrazení speciálních pomůcek z resortu zdravotnictví a sociálního resortu a dále s konkrétními speciálními pomůckami a způsoby jejich využití u osob s jednotlivými druhy postižení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícími předmětu na začátku semestru (jak přednášek, tak jednotlivých cvičení).
Doporučená literatura
  • Bendová, P., Jeřábková, K., & Stoklasová, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Jankovský, J. (2006). Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. Praha: Triton.
  • Keblová, A. (1999). Kompenzační pomůcky : pro zrakově postižené žáky ZŠ.. Praha : Septima.
  • Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr