Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení a základy surdopedie. V praktické části prohlubování základů českého znakového jazyka a prstové abecedy (jednoruční a obouruční).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Vymezení a základy surdopedie V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Freeman, R. Tvé dítě neslyší.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Potměšil, M. (2007). Projektování v surdopedii. Olomouc: VUP.
-
POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
-
Potměšil, M. (2000). Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených. Praha: Fortuna.
-
Sovák, M. (1978). Logopedie. Praha: SPN.
-
Vágnerová, M. (1993). Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: PdF UK.
|