Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
-
Bártová Miloslava, Mgr.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komunikace teoretické základy přehled Bariéry v komunikaci a jejich odstraňování Komunikace osobnost partner vs. Poradce Poradce sebehodnocení komunikačních kompetencí Specifické druhy komunikace zátěžové situace Specifické druhy komunikace uživatelé nároky Metodika práce se systémem MAKATON Metodika práce se systémem VOKS Metodika práce s komunikační tabulkou Metodika práce se systémem Bliss Metodika práce s piktogramy Metodika práce se zástupnými předměty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je formou seminářů seznámit studenty se základní terminologií v oblasti komunikace (komunikace, řeč, jazyk, komunikační kompetence, informační koloběh, narušení komunikační schopnosti atp.)
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru s odvoláním na obsah sylabů na www. uss.cz.
|
Doporučená literatura
|
-
Dittrichová, J., Papoušek, M., Paul, K. a kol. (2004). Chování dítěte raného věku a rodičovská péče. Praha: Grada.
-
Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
-
Kulišťák, P. (2003). Neuropsychologie. Praha, Portál.
-
Stará, M. (1996). Od prvního hlasu k prvním slovům. Praha: TECH-MARKET.
|