Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika rodiny ve specifických podmínkách. Práce s rodinou dítěte v raném věku. Pojetí rodiny v širším kontextu a východiska pro speciálněpedagogickou práci. Definice a charakteristika zakázky rodičů. Individuální plán a jeho koncepce v limitovaných podmínkách. Komunikace v rodině s postiženým dítětem. Vše v provázanosti s asistenční praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Charakteristika rodiny ve specifických podmínkách. Práce s rodinou dítěte v raném věku. Pojetí rodiny v širším kontextu a východiska pro speciálněpedagogickou práci. Definice a charakteristika zakázky rodičů. Individuální plán a jeho koncepce v limitovaných podmínkách. Komunikace v rodině s postiženým dítětem. Vše v provázanosti s asistenční praxí.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
CAPPONI, V., NOVÁK, T. (1994). Asertivně do života. Praha.
-
Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
-
Křivohlavý, J. (1988). Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda.
-
KŘIVOHLAVÝ, J.:. Povídej, naslouchám. Praha: Návrat, 1993..
-
Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.
-
Vybíral, Z. (2005). Psychologie komunikace. Praha.
|