Předmět: Diagnostický seminář 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Diagnostický seminář 1
Kód předmětu USS/RDS1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Marossyová Petra, Mgr. Bc.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Voralová Monika, Mgr. Ph.D.
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Obsah předmětu
1)Pedagogická, speciálně pedagogická a psychologická diagnostika 2)Kompetence pracovníků školského a školního poradenství 3)Pedagogická diagnostika předškolního věku 4)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s oslabením kognitivního výkonu a žáků s mentálním postižením 5)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s oslabením sluchového vnímání a se sluchovým postižením 6)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s oslabením zrakového vnímání a se zrakovým postižením 7)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s narušenou komunikační schopností 8)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s tělesným postižením a žáků nemocných 9)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s duševním onemocněním a s poruchou autistického spektra 10)Pedagogická diagnostika žáků se sociálním znevýhodněním 11)Diagnostika třídního a školního klimatu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení s cíli, nástroji a využitím pedagogické, speciálně pedagogické a psychologické diagnostiky dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vybavení účastníka tohoto předmětu základními znalostmi a dovednostmi ve využití pedagogické a speciálně pedagogické diagnostiky v praxi.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Aktivní účast, zpracování seminární práce na téma, které bude sděleno na začátku výuky
Doporučená literatura
  • BASLEROVÁ, Pavlína. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky se ZP. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • ČADILOVÁ, Věra, Kateřina THOROVÁ a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II- domény pro žáky s PAS. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • ČADOVÁ, Eva. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky s TP. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • FELCMANOVÁ, Lenka. (2015). Metodika ke katalogu podpůrných opatření k dílčí části pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • MICHALÍK, Jan, Pavlína BASLEROVÁ a Petr HANÁK. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část I.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • MICHALOVÁ, Zdeňka a Helena HAINOVÁ. (2012). Základy speciálně pedagogické diagnostiky a poradenství. Technická univerzita v Liberci.
  • POTMĚŠIL, Miloň. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II- domény pro žáky se SP. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • VALENTA, Milan a Pavel SVOBODA. (2013). Speciálněpedagogická diagnostika. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • VALENTA, Milan. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky s MP. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • VRBOVÁ, Renáta. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky s NKS. Univerzita Palackého v Olomouci.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází