Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Marossyová Petra, Mgr. Bc.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Voralová Monika, Mgr. Ph.D.
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
1)Pedagogická, speciálně pedagogická a psychologická diagnostika 2)Kompetence pracovníků školského a školního poradenství 3)Pedagogická diagnostika předškolního věku 4)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s oslabením kognitivního výkonu a žáků s mentálním postižením 5)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s oslabením sluchového vnímání a se sluchovým postižením 6)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s oslabením zrakového vnímání a se zrakovým postižením 7)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s narušenou komunikační schopností 8)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s tělesným postižením a žáků nemocných 9)Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika žáků s duševním onemocněním a s poruchou autistického spektra 10)Pedagogická diagnostika žáků se sociálním znevýhodněním 11)Diagnostika třídního a školního klimatu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení s cíli, nástroji a využitím pedagogické, speciálně pedagogické a psychologické diagnostiky dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vybavení účastníka tohoto předmětu základními znalostmi a dovednostmi ve využití pedagogické a speciálně pedagogické diagnostiky v praxi.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast, zpracování seminární práce na téma, které bude sděleno na začátku výuky
|
Doporučená literatura
|
-
BASLEROVÁ, Pavlína. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky se ZP. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
ČADILOVÁ, Věra, Kateřina THOROVÁ a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II- domény pro žáky s PAS. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
ČADOVÁ, Eva. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky s TP. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
FELCMANOVÁ, Lenka. (2015). Metodika ke katalogu podpůrných opatření k dílčí části pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
MICHALÍK, Jan, Pavlína BASLEROVÁ a Petr HANÁK. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část I.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
MICHALOVÁ, Zdeňka a Helena HAINOVÁ. (2012). Základy speciálně pedagogické diagnostiky a poradenství. Technická univerzita v Liberci.
-
POTMĚŠIL, Miloň. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II- domény pro žáky se SP. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VALENTA, Milan a Pavel SVOBODA. (2013). Speciálněpedagogická diagnostika. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VALENTA, Milan. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky s MP. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VRBOVÁ, Renáta. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II.- domény pro žáky s NKS. Univerzita Palackého v Olomouci.
|