Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti v průběhu praxe asistují pracovníkům či klientům zařízení, které poskytuje speciálněpedagogické intervence. Studenti získávají praktické zkušenosti s prací s osobami se speciálními potřebami, připravují vlastní výstupy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem je získání a ověřování míry dovedností formou mikrovýstupů a asistencí
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vypracování deníku praxe, kde student zaznamenává a hodnotí průběh asistenční praxe. Odevzdání potvrzení a hodnocení praxe z instituce, kde praxe proběhla.
|
Doporučená literatura
|
-
Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
-
KŘIVOHLAVÝ, J.:. Povídej, naslouchám. Praha: Návrat, 1993..
-
Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.
-
Vybíral, Z. (2000). Psychologie lidské komunikace. Praha 2000. Portál, Praha.
|