Předmět: Asistenční praxe 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Asistenční praxe 2
Kód předmětu USS/RAX2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti v průběhu praxe asistují pracovníkům či klientům zařízení, které poskytuje speciálněpedagogické intervence. Studenti získávají praktické zkušenosti s prací s osobami se speciálními potřebami, připravují vlastní výstupy.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Cílem je získání a ověřování míry dovedností formou mikrovýstupů a asistencí
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Vypracování deníku praxe, kde student zaznamenává a hodnotí průběh asistenční praxe. Odevzdání potvrzení a hodnocení praxe z instituce, kde praxe proběhla.
Doporučená literatura
  • Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
  • KŘIVOHLAVÝ, J.:. Povídej, naslouchám. Praha: Návrat, 1993..
  • Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.
  • Vybíral, Z. (2000). Psychologie lidské komunikace. Praha 2000. Portál, Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr