Předmět: Alternativní a augmentativní komunikace

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Alternativní a augmentativní komunikace
Kód předmětu USS/RAK1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
  • Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
  • Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem zkoušky je prokázat teoretické i praktické znalosti vybraných komunikačních systémů aplikovaných u osob s postižením, kterým je částečně nebo zcela znemožněna verbální komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem zkoušky je prokázat teoretické i praktické znalosti vybraných komunikačních systémů aplikovaných u osob s postižením, kterým je částečně nebo zcela znemožněna verbální komunikace. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • JANOVCOVÁ, Z.. (2003). Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU.
  • Jedlička, I.; Škodová, E. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
  • Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
  • VÍTKOVÁ, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální.. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr