Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob se zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob se zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Mitrychová, L., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Osoby se zrakovým postižením v procesu komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Ludíková, L. (1989). Tyflopedie II. Olomouc: Univerzita Palackého.
|