Vyučující
|
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika tyflopedie jako vědního oboru. Specifikace jednotlivých kategorií, definiční vymezení. Systém komplexníxh služeb pro osoby se zrakovým postižením. Psychické zvláštnosti osob se zrakovým postižením. Význam kompenzačních činitelů v životě osob se zrakovým postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Charakteristika tyflopedie jako vědního oboru. Specifikace jednotlivých kategorií, definiční vymezení. Systém komplexníxh služeb pro osoby se zrakovým postižením. Psychické zvláštnosti osob se zrakovým postižením. Význam kompenzačních činitelů v životě osob se zrakovým postižením. Předmět byl inovován prostřednictvím multimediální publikace (Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením), vzniklé na základě řešení projektu Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Ludíková, L. (1988). Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
|