Předmět: Surdopedie 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Surdopedie 3
Kód předmětu USS/PSU3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Organizace a sdružení pro osoby se sluchovým postižením. Rozvoj komunikačních dovedností v rámci práce s dítětem se sluchovým postižením v předškolním věku. Stimulace rozvoje orální komunikace u dětí se sluchovým postižením v předškolním věku. Aplikace prvků totální komunikace. Metodika rozvoje herních činností u dětí se sluchovým postižením. V praktické části prohlubování základů českého znakového jazyka a prstové abecedy (jednoruční a obouruční). V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Organizace a sdružení pro osoby se sluchovým postižením. Rozvoj komunikačních dovedností v rámci práce s dítětem se sluchovým postižením v předškolním věku. Stimulace rozvoje orální komunikace u dětí se sluchovým posstižením v předškolním věku. Aplikace prvků totální komunikace. Metodika rozvoje herních činností u dětí se sluchovým postižením. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
  • LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
  • RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
  • SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie II.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
  • SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie I.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr