Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasifikace a terminologie v oblasti sluchových vad. Typologie sluchového postižení. Důsledky sluchového postižení na sociální a jazykovou komunikaci. Raná intervence udětí se sluchovým postižením. Diagnostika sluchových vad v předškolním věku z pohledu učitelů. Vzdělávací metody, technické pomůcky a školské zařízení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Klasifikace a terminologie v oblasti sluchových vad. Typologie sluchového postižení. Důsledky sluchového postižení na sociální a jazykovou komunikaci. Raná intervence udětí se sluchovým postižením. Diagnostika sluchových vad v předškolním věku z pohledu učitelů. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LANGER, J.; MICHALÍK, J.; HANÁKOVÁ, A.; KANTOR, J.; RŮŽIČKOVÁ, V. (2013). Technické pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Olomouc.
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
-
SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie II.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie I.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
|