Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Posluchač kurzu získává základní orientaci ve vymezení speciálně pedagogické diagnostiky, v terminologii, třídění a etapách SPD, proncipech a podmínkách diagnostického procesu. Zvláštní pozornost kurzu je věnována speciálne diagnostickým metodám a institucím, kde se SPD realizuje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Posluchač kurzu získává základní orientaci ve vymezení speciálně pedagogické diagnostiky, v terminologii, třídění a etapách SPD, proncipech a podmínkách diagnostického procesu. Zvláštní pozornost kurzu je věnována speciálne diagnostickým metodám a institucím, kde se SPD realizuje. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LESNÝ, I. (1984). Klinické vyšetřovací metody v dětské neurologii. Praha: Avicenum.
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
-
VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
-
Valenta,M-Michalík,J. Speciálněpedagogická diagnostika.
|