Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psychomotorická stimulace dětí v období předškolního věku s poruchou mobility. Nácvik sebeobsluhy, pracovních činností a dorozumívacích dovedností s využíváním technických pomůcek. Organizace edukace žáků s omezením hybnosti, edukační formy, metody, procesy, plánování edukace a její dokumentace, modifikace obsahu vzdělávání, diagnostika a evaluace žáků s omezením hybnosti. Terapeutické a edukační přístupy a jejich aplikace u dětí s omezením hybnosti - FIE, kreativní přístupy, kompenzační pomůcky, aplikovaná behaviorální analýza a behaviorální techniky, postupy AAK a rozvoj komunikace, strukturované učení (TEACH program), alimentační techniky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Psychomotorická stimulace dětí v období předškolního věku s poruchou mobility. Nácvik sebeobsluhy, pracovních činností a dorozumívacích dovedností s využíváním technických pomůcek.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KRAUS, J. a kol. (2006). Dětská mozková obrna. Praha.
-
MATĚJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H+H.
-
NOVOSAD, L. (2002). Somatopedie. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky.. Liberec: PdF TUL.
|