Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studium psychopedie v tomto semestru navazuje na výchovné úkoly a cíle probírané v předcházejícím semestru. Studenti se seznamují s jednotlivými složkami výchovy s jejich úlohami, cíly , specifikami. V závěru výuky mají studenti možnost získat informace o integraci, socializaci a inkluzi mentálně postižených jedinců. Seznámí se též s alternativními přístupy ve výchově a vzdělávání mentálne postižených jedinců, jedinců s kombinovanými vadami a autizmem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Studium psychopedie v tomto semestru navazuje na výchovné úkoly a cíle probírané v předcházejícím semestru. Studenti se seznamují s jednotlivými složkami výchovy s jejich úlohami, cíly , specifikami. V závěru výuky mají studenti možnost získat informace o integraci, socializaci a inkluzi mentálně postižených jedinců. Seznámí se též s alternativními přístupy ve výchově a vzdělávání mentálne postižených jedinců, jedinců s kombinovanými vadami a autizmem. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
-
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.
|