Předmět: Psychopedie 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Psychopedie 3
Kód předmětu USS/PPS3
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
  • Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Studium psychopedie v tomto semestru navazuje na výchovné úkoly a cíle probírané v předcházejícím semestru. Studenti se seznamují s jednotlivými složkami výchovy s jejich úlohami, cíly , specifikami. V závěru výuky mají studenti možnost získat informace o integraci, socializaci a inkluzi mentálně postižených jedinců. Seznámí se též s alternativními přístupy ve výchově a vzdělávání mentálne postižených jedinců, jedinců s kombinovanými vadami a autizmem.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Studium psychopedie v tomto semestru navazuje na výchovné úkoly a cíle probírané v předcházejícím semestru. Studenti se seznamují s jednotlivými složkami výchovy s jejich úlohami, cíly , specifikami. V závěru výuky mají studenti možnost získat informace o integraci, socializaci a inkluzi mentálně postižených jedinců. Seznámí se též s alternativními přístupy ve výchově a vzdělávání mentálne postižených jedinců, jedinců s kombinovanými vadami a autizmem. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace. Praha: Portál.
  • VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
  • VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází