Předmět: Psychopedie 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Psychopedie 2
Kód předmětu USS/PPS2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Fink Martin, Mgr.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
  • Grohmann Ivana, Mgr. Bc. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahová stránka výuky přinášístudentům základní informace o speciálně-pedagogické diagnostice v psychopedii. Studenti získají specifické s chopnosti v komplexu diagnostických schopností a metodik. Důraz se kladše na uplatnění konkrétních diagnosticckých metod v konkrétních kazuistikách. Součástí je seznámení se s cíly a úlohami výchovy mentálně postižených a odrazem osobnostních zvláštností ve výchovném a vzdělávacím procesu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Obsahová stránka výuky přinášístudentům základní informace o speciálně-pedagogické diagnostice v psychopedii. Studenti získají specifické s chopnosti v komplexu diagnostických schopností a metodik. Důraz se kladše na uplatnění konkrétních diagnosticckých metod v konkrétních kazuistikách. Součástí je seznámení se s cíly a úlohami výchovy mentálně postižených a odrazem osobnostních zvláštností ve výchovném a vzdělávacím procesu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace. Praha: Portál.
  • VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
  • VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází