Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Fink Martin, Mgr.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
-
Grohmann Ivana, Mgr. Bc. DiS., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová stránka výuky přinášístudentům základní informace o speciálně-pedagogické diagnostice v psychopedii. Studenti získají specifické s chopnosti v komplexu diagnostických schopností a metodik. Důraz se kladše na uplatnění konkrétních diagnosticckých metod v konkrétních kazuistikách. Součástí je seznámení se s cíly a úlohami výchovy mentálně postižených a odrazem osobnostních zvláštností ve výchovném a vzdělávacím procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Obsahová stránka výuky přinášístudentům základní informace o speciálně-pedagogické diagnostice v psychopedii. Studenti získají specifické s chopnosti v komplexu diagnostických schopností a metodik. Důraz se kladše na uplatnění konkrétních diagnosticckých metod v konkrétních kazuistikách. Součástí je seznámení se s cíly a úlohami výchovy mentálně postižených a odrazem osobnostních zvláštností ve výchovném a vzdělávacím procesu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
-
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.
|