Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rozbor jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti se zaměřením na : narušení plynulosti řeči (balbuties,tumultus,sermonis); symptomatické poruchy řeči, kombinované vady řeči; narušení zvuku řeči; poruchy hlasu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Rozbor jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti se zaměřením na : narušení plynulosti řeči (balbuties,tumultus,sermonis); získaná orgánová nemluvnost (afázie, dysartrie); symptomatické poruchy řeči, kombinované vady řeči. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LECHTA, V. A KOL. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. A KOL. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
-
VITÁSKOVÁ, K., PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. (2005). Logopedie.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|