Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Vrbová Lucie, Mgr.
-
Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studium logopedie má absolventovi přiblížit problematiku deseti okruhů narušené komunikační schopnosti se zaměřením na předškolní a mladší školní věk. Výuka bude zaměřena na předmět logopedie, pojem, historii, postavení logopedie v systému věd. Fylogeneze, ontogeneze řeči. Narušený vývoj řeči. Poruchy hlasu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Studium logopedie má absolventovi přiblížit problematiku deseti okruhů narušené komunikační schopnosti se zaměřením na předškolní a mladší školní věk. Výuka bude zaměřena na předmět logopedie, pojem, historii, postavení logopedie v systému věd. Fylogeneze, ontogeneze řeči. Narušený vývoj řeči. Poruchy hlasu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KLENKOVÁ, J. (2006). Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada.
-
LECHTA, V. A KOL. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
VITÁSKOVÁ, K., PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. (2005). Logopedie.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|